The colour kitchen

Informatie gevonden op de website van de Colour Kitchen

The colour kitchen is een hospitalitybedrijf / sociaal ondernemer dat tevens onderdeel uitmaakt van de inclusie coalitie. Oprichter van de colour kitchen is Bartel Geleijnse. The colour kitchen bestaat sinds 2012 en inmiddels zijn er meer dan 25 (bedrijfs)restaurants in exploitatie genomen.

The colour kitchen werkt samen met gasten en partners om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een nieuwe kans te geven. The colour kitchen leidt deze mensen in hun horecabedrijven en bedrijfs- en partycatering op tot horecaprofessionals met een diploma en helpt ze daarna mogelijk op weg naar een baan. Voor iedereen die wil en kan werken biedt the colour kitchen met hun programma een kans om zich te ontwikkelen richting duurzaam betaald werk.

 

The colour kitchen kijkt naar wat nodig is op het gebied van leren en ontwikkelen om ervoor te zorgen dat iemand aan het werk kan gaan en vooral kan blijven. Daarnaast bekijken ze of er andere factoren zijn die het volgen van een opleiding of werken bemoeilijken. Het einddoel: behalen van een volwaardig mbo diploma of maatwerk certificaat zodat iemand een passende baan kan vinden en behouden.

‘’Het hebben van betaald werk levert een belangrijke bijdrage aan je gezondheid, eigenwaarde en zelfredzaamheid.’’

De leerwerktrajecten zorgen  voor zingeving, een dagritme, discipline en nieuwe sociale contacten. Al deze elementen hebben niet alleen een positief effect op de leerlingen zelf, maar ook op hun omgeving. Er is een bewezen succes methodiek voor het begeleiden, ontwikkelen en opleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Met deze methodiek zijn de afgelopen jaren honderden mensen geholpen en begeleid naar een betaalde baan.

 

Als je impact maakt met je organisatie, ben je verplicht om dat niet alleen vandaag te doen, maar ook volgende maand, en volgend jaar. En als het even kan niet alleen op hetzelfde niveau, maar meer of kwalitatiever. Dat kan maar op één manier, en dat is wanneer je financieel gezond bent. En financieel gezond betekent dat je geld overhoudt om te investeren in je organisatie en om de ondernemers en investeerders van een rendement te kunnen voorzien waardoor ze ook nieuwe investeringen kunnen heroverwegen.

“Ik wil geen roze wolken schetsen, het vraagt inderdaad een investering in tijd en energie. Maar wat je ervoor terugkrijgt in termen van trots, blijheid en loyaliteit is fantastisch.”

Als je met een echte intentie mensen een kans geeft werkt het door op je imago als ondernemer. Het werkt niet door het te doen omdat het moet, of volgens een bepaalde systematiek. Mensen reageren op echtheid en puurheid en dan maakt het niet uit of je ‘’normaal’’ bent.